Wat mis je bij de voorgestelde oplossingen en moet meer aandacht krijgen?

Antwoorden (27)

Je moet inloggen of een nieuw account aanmaken om te kunnen reageren.
  • Leon Hilarides-Batista Patterson

    Het belangrijkste om aan te pakken vind ik van belangrijk naar minder belangrijk:
    1 De ring west de stoplichten eruit halen zodat je door kunt rijden. ook bij slaperstil voor je Groningen in komt.
    2 Gratis en meer parkeerplaatsen vooral in Vinkuizen en Hoendiep.
    3 Het station zo snel mogelijk maken. Liefst ook een onderdoorgang onder het spoor in centrum Hoogkerk en een rondweg bij Westpoort zodat het station verder richting het centrum van Hoogkerk kan opschuiven of liever een extra station in Hoogkerk. En auto’s door kunnen door rijden met een onderdoorgang onder het spoor.
    4 Goede snel fietspaden in de nieuwe woonwijken met veel routeborden zoals centrum hier heen en knooppunt kaarten. Sterke liefst sterke betonnen fietspaden zonder bomen ernaast die de weg stuk maken.
    Extra ANWB route borden en knooppunt kaarten in het algemeen. Mensen kunnen de weg niet goed vinden in Groningen.

    Geen duimpje  | 
    0
    0
    Geen reacties
    • Leon Hilarides-Batista Patterson

      5 Het centrum plan van Hoogkerk gemaakt door bedrijf Sweco, heeft nog 1 of 2 ton nodig. De weg voetpaden en groen zien er nu verouderd en onveilig uit.
      6 de 30 km zones van Gravenburg naar de A7 mogen van mij verdwijnen. De auto’s houden zich er al niet aan en je bent sneller thuis.
      7 Meer lantaarnpalen en overzichtelijker fietspaden. Zodat vrouwen ook ’s avonds zich veilig voelen als ze naar de sport gaan.
      8 Ik vind de afslag Hoogkerk richting Hoogkerk onduidelijk. Het is elke keer kijken met de auto hoe je moet rijden.
      9 Op Google Maps word je in het stadspark met de fiets over enge blubber paadjes gestuurd naar de speeltuin Peizerweg.
      10 Voetpad Gravenburg naar begraafplaats Kerkstraat. Is niet begaanbaar voor rollators of kinderwagen net zoals de rotonde bij de school in Gravenburg.
      11 slimmere verkeerslichten. Zoals bij een van de grote stoel kunstwerken bij Hoendiep.
      Je staat vaak stil zonder reden met de fiets.

      Geen duimpje  | 
      0
      0
      Geen reacties
      • Leon Hilarides-Batista Patterson

        12 Fietspad langs de recycling van Scheffer op industrieterrein Westpoort. Nu loopt het fietspad langs het water net niet door er is maar een kleine investering nodig. Idee van de VWH commissie landschap.
        13 Fietspad van de Poffert richting Hoogkerk.
        Een tekening is gemaakt. Kosten 1 miljoen. Idee van de VWH commissie landschap.

        Geen duimpje  | 
        0
        0
        Geen reacties
        • MCN

          Parkeerproblematiek oplossen bij bedrijventerrein Hoendiep. Het is momenteel vrij parkeren op staat. Dat hebben studenten, veel Duitsers, werkende mensen in de binnenstad ook in de gaten. Auto's staan hier soms weken. Campers worden er gestald. Mensen komen in de ochtend en pakken hun vouwfiets uit de achterbak en fietsen de stad in. Voor de bedrijven in dit gebied een groot probleem omdat er geen plek meer is om klanten te laten parkeren. Met de ontwikkeling van het nieuwe Suikerterrein zal dit probleem nog groter worden.
          Graag oplossen zonder het direct weer een probleem te maken voor de ondernemers van dit gebied!

          1 duimpje  | 
          1
          0
          Geen reacties
          • MCN

            Waterweg 'vrij' maken van Zuiderhaven (naast Winkelgebied Westerhaven) tot en met de Westflank!
            Verhogen van de brug en sluis 'met in stand houden van de oude stijl' moderniseren van het schutmechanisme en automatiseren van de sluis bij Zuiderhaven.
            Zodoende kan men vanaf de Westflank en vanuit de binnenstad; naar Hoogkerk, het nieuwe Suikerterrein en zelfs van en naar het Leekstermeer varen. Geweldig!
            Voor de leefkwaliteit van de stad een enorme boost! Dit is ook volledig in lijn met de watervisie van de gemeente.
            De modernisering van de Zuiderhavensluis en enkele tussenliggende bruggen, zoals de Abel Tasmanbrug, is een essentieel onderdeel van dit plan. De nieuwe brug bij het Suikerterrein is reeds op de juiste doorvaarthoogte gedimensioneerd.
            Dit zou een aanwinst voor de stad zijn en een giga boost voor de leefkwaliteit, want water in de stad brengt op allerlei manieren leven en vertier!

            1 duimpje  | 
            1
            0
            Geen reacties
            • Nutte van Belzen

              Graag aandacht voor het waterbehoud van de vijvers ten westen van de ring. Is er mogelijkheid om deze vijvers onderling te verbinden en misschien wel aan te sluiten aan het Reitdiep?
              Nieuwe fiets/wandel-bruggen over de “verlaagde” ring zijn een goed idee.

              Geen duimpje  | 
              0
              0
              Geen reacties
              • Janus

                Distributiecentra als Aldi geeft veel extra verkeer, hou rekening met welke bedrijven je vergunning geeft en wat dit aan verkeersoverlast geeft.

                Geen duimpje  | 
                0
                0
                Geen reacties
                • Janus

                  Een fietsverbinding langs het spoor vanaf Zuidhorn naar Groningen

                  1 duimpje  | 
                  1
                  0
                  Geen reacties
                  • Jurgen

                    Er zouden voor vrachtverkeer (zie ook bietencampagne problemen). Vaste wegen vastgesteld moeten worden en op alle andere wegen een verbod. Bijvoorbeeld geen vrachtverkeer van ringwest richting Hoogkerk/a7 via Siersteenlaan. Alles buiten de ring als 30km zone inrichten, zal sluipverkeer stimuleren om alleen nog de ring te gebruiken.

                    Geen duimpje  | 
                    0
                    0
                    Geen reacties
                    • Quinten

                      Het stuk van de Diamantlaan rondweg ten westen en oosten aangrenzend aan het Kornalijnpark stremmen voor auto's. Je krijgt dan een 'groene' zone die helemaal doorloopt tot het Roegebos en het park aan de rand van Vinkhuizen, zonder dat je de bus hindert. Je vermindert zo sluipverkeer en zorgt er nog steeds voor dat bestemmingsverkeer door kan gaan.

                      Geen duimpje  | 
                      0
                      0
                      Geen reacties