Welke oplossingen moeten als eerste worden opgepakt?

Antwoorden (24)

Je moet inloggen of een nieuw account aanmaken om te kunnen reageren.
  • Leon Hilarides-Batista Patterson

    12 Fietspad langs de recycling van Scheffer op industrieterrein Westpoort. Nu loopt het fietspad langs het water net niet door er is maar een kleine investering nodig. Idee van de VWH commissie landschap.
    13 Fietspad van de Poffert richting Hoogkerk.
    Een tekening is gemaakt. Kosten 1 miljoen. Idee van de VWH commissie landschap.

    Geen duimpje  | 
    0
    0
    Geen reacties
    • Leon Hilarides-Batista Patterson

      5 Het centrum plan van Hoogkerk gemaakt door bedrijf Sweco, heeft nog 1 of 2 ton nodig. De weg voetpaden en groen zien er nu verouderd en onveilig uit.
      6 de 30 km zones van Gravenburg naar de A7 mogen van mij verdwijnen. De auto’s houden zich er al niet aan en je bent sneller thuis.
      7 Meer lantaarnpalen en overzichtelijker fietspaden. Zodat vrouwen ook ’s avonds zich veilig voelen als ze naar de sport gaan.
      8 Ik vind de afslag Hoogkerk richting Hoogkerk onduidelijk. Het is elke keer kijken met de auto hoe je moet rijden.
      9 Op Google Maps word je in het stadspark met de fiets over enge blubber paadjes gestuurd naar de speeltuin Peizerweg.
      10 Voetpad Gravenburg naar begraafplaats Kerkstraat. Is niet begaanbaar voor rollators of kinderwagen net zoals de rotonde bij de school in Gravenburg.
      11 slimmere verkeerslichten. Zoals bij een van de grote stoel kunstwerken bij Hoendiep.
      Je staat vaak stil zonder reden met de fiets.

      Geen duimpje  | 
      0
      0
      Geen reacties
      • Leon Hilarides-Batista Patterson

        Het belangrijkste om aan te pakken vind ik van belangrijk naar minder belangrijk:
        1 De ring west de stoplichten eruit halen zodat je door kunt rijden. ook bij slaperstil voor je Groningen in komt.
        2 Gratis en meer parkeerplaatsen vooral in Vinkuizen en Hoendiep.
        3 Het station zo snel mogelijk maken. Liefst ook een onderdoorgang onder het spoor in centrum Hoogkerk en een rondweg bij Westpoort zodat het station verder richting het centrum van Hoogkerk kan opschuiven of liever een extra station in Hoogkerk. En auto’s door kunnen door rijden met een onderdoorgang onder het spoor.
        4 Goede snel fietspaden in de nieuwe woonwijken met veel route borden zoals centrum hier heen en knooppunt kaarten. Sterke liefst sterke betonnen fietspaden zonder bomen ernaast die de weg stuk maken.
        Extra ANWB route borden en knooppunt kaarten in het algemeen. Mensen kunnen de weg niet goed vinden in Groningen.

        Geen duimpje  | 
        0
        0
        Geen reacties
            • Kuipers

              Er rijden 7 dagen per week zware vrachtwagens vol zand door Vinkhuizen via de Diamantlaan en Siersteenlaan. Soms zelfs met dubbele bak erachter. Alles trilt. We hebben al veel schade/scheuren in de muren, door verzakking van de bodem. Dit wordt nu alleen maar meer.
              Een betere route zou zijn om via de ringweg naar het Hoendiep te gaan en vandaar verder naar de nieuwe Suikerwijk. Of richting Drachten natuurlijk gewoon via de ringweg. In Vinkhuizen ontstaat een levensgevaarlijke situatie met fietsers die op de fietsstrook rijden. Vinkhuizen en De Held: verboden voor doorgaand vrachtverkeer!

              1 duimpje  | 
              1
              0
              Geen reacties
              • Andre Hos

                Komen er extra stations ? Dat zou geweldig zijn want VinkhuizenNoord heeft nog maar 1keer per uur een bus lijkt het terwijl dat vroeger wel 5keer per uur was. Verder staat de Edelsteenlaan elke dag vol verkeer wat het drukbevolkte VInkhuizen eenvoudig via de Legeweg kan verlaten en dan direct op de DeHeld weg komt, dat scheelt Vinkhuizen heel veel stank en luchtverontreinignig. Als is het maar 20minuten per dag .

                station Vierverlaten verdubbeling van het spoor voor de inzet van wat in Duitsland S-Bahn wordt genoemd. Met de haltes Hoofdstation, Suikerzijde, Hoogkerk-centrum en Vierverlaten

                1 duimpje  | 
                1
                0
                1 reactie (tonen) 1 reactie (verbergen)
                • Kuipers

                  De Held is ook een woonwijk, hier graag alleen bestemmingsverkeer. Geen doorgaande route naar andere plekken.

                  Geen duimpje  | 
                  0
                  0
                  Geen reacties
                • Andre Hos

                  Edelsteenlaan staat elke dag vol, kan dat verkeer niet door de Leegeweg

                  Geen duimpje  | 
                  0
                  0
                  Geen reacties
                  • Ceciel Nieuwenhout

                    Volg de mobiliteitsvisie van Groningen, dus:
                    Eerst ruimte voor de fiets/voetganger - ik mis bijvoorbeeld een (VEILIGE!) fietsverbinding vanuit Hoogkerk naar het noorden/noordwesten, bijv Zuidhorn. Er zijn meerdere wegen maar op alle wegen wordt hard gereden en er is geen enkele weg waar een duidelijk fietspad bij zit. Met kinderen achterop de fiets durf ik bijna niet naar Zuidhorn te gaan.
                    Stap 2: investeer in goed OV. Eerst treinhalte Suikerzijde maken en hier ook bussen op aan laten sluiten zodat het nieuwe treinstation voor iedereen bereikbaar is. Als je tussen Zuidhorn en Groningen het snelst bent met het OV ipv de auto dan wordt het vanzelf rustiger op de N355.
                    Hetzelfde geldt voor Ring West: er is nu geen goede manier om aan de westkant van de stad met het OV van noord naar zuid te reizen of vice versa. Alleen met de bus naar het hoofdstation en vanaf daar weer een andere bus te pakken. Dan ben je zo een uur bezig met een stuk dat met de auto 10 minuten is.

                    Geen duimpje  | 
                    0
                    0
                    Geen reacties
                    • Janus

                      Geef eerst ruimte aan OV en fietser. Auto's gaan straks met vernieuwde ring Zuid veel minder dwars door de wijk.

                      Geen duimpje  | 
                      0
                      0
                      Geen reacties